Szabályzat

A  BSRL érvényben lévő SZABÁLYZATA , 2017.12.11.-től a következő változtatásig!


0. Az adminoknak jogukban áll a szabályzat megváltoztatása , egy előre egyeztetett megbeszélés keretein belül.


1. A Ligába való jelentkezés feltételei:
Legyél
- az rFactorban tapasztalat (Min: Fél év)
- minimum 12 évés  (Max korhatár: nincs)
- nem eltiltott személy.
- a liga partnereinek bajnokságaiból nem eltiltott versenyző.
Legyen
akár kormányod , akár billentyűzeted és akár gamepad-od  nálunk indulhatsz!.


2. Kötelezettségek:
Minden ligatagnak kötelessége jelezni
  • ha nem tud részt venni a futam  (A szabályzat 18-as pontja szerint büntetés jár érte.)
  • ha bármilyen szabálytalanság történik a szerveren


3. Versenyzői elvárások:
A bajnokságokban végig a tisztességes és a sportszerű viselkedés az elvárt (Fair Play).
Az időmérőn és a futamon egyaránt tilos bármilyen sebesség növelő segítséget igénybe venni ,ezen szabály megszegése azonnali végleges kitiltást volt maga után!


4. Szerver/Hotlaps:
A szerverre teljes névvel kötelező felmenni , a nick név használata tilos , ennek megszegése büntetéssel jár.
A szerveren tartózkodni tesztelés nélkül nem szabad , ennek megszegése büntetéssel jár.
A mindenkori futamok előtti minimum kör számot kötelező teljesíteni a normál induláshoz.Rotax Max Bajnokságban ez a kör szám 20 mért kör !!
  • Minimum körszám: Inndulhat a rajtrácsról
  • Nincs meg a minimum kör szám:  Indulhat ,de a rajtrács végéről.
  • Nincs körszám: Boxból indulhat egyeztetés után!


5. Chat szabály:
Chat: A szerveren tilos a trágár szavak használata , ennek megszegése akár futam eltiltással is járhat.
{Parancs szavak: Chat Off (Tilos a Chat) ; Chat On (Szabad a Chat )}
Tilos használni az:
  • Időmérőn (feloldásig)
  • Bemelegítő edzésen (Feloldásig)
  • Futamokon (Az utolsó célba érő leintéséig.)
Ennek megszegése esetén 3 bajnoki pont levonás jár az adott személynek, többszöri szabály szegésnél akár futam eltiltás is kiosztható!


6. Segédletek:
  • Engedélyezett segédletek.:
  • Kormányzás rásegítő:Engedélyezve/Alacsony
  • Stabilitás:Engedélyezve/Alacsony
  • Autómata váltó:Engedélyezve
  • Kipörgésgátló:Engedélyezve Magas
  • Kuplung: Engedélyezve
  • ABS:Engedélyezve


7. Nevezési űrlap kitöltése:
A liga ,kiad egy a bajnoksághoz aktuális nevezési lapot ,melyre futamonként kell nevezni.
A nevezési lap kitöltése bajnokságoktól függ!
  • Egyéni csapattal rendezett bajnokságok esetén , minden csapat vezetője nevezi pilótáit a megfelelő formában.
  • Alap csapatokkal rendezett bajnokságok esetén , minden versenyzőnek , magát kell nevezni az adott versenyekre.


8. Zászlójelzések:
Zászlójelzés figyelmen kívül hagyása
A zászlójelzés figyelmen kívül hagyása abban az esetben áll fent, amennyiben a
versenyző akinek a játék zászlójelzést ad nem veszi azt
figyelembe, és nem úgy cselekszik, ahogy annak a zászlónak a szabálya azt leírja.
  • Kék = Lekörözés: Ebben az esetben a kört kapó versenyző köteles elengedni a mögötte érkező kört adó versenyzőt.
Ennek elmulasztása súlyosságtól függően 5-20 másodperces büntetést vonhat maga után.
  • Fekete: A Játék automatikusan az utolsó helyre sorolja.


9. Óvás:
Az óvásokat a futam napján este 22:00-ig kell leadni a forumban az ott feltüntetett sablonnak megfelelően.
A versenyzőknek joguk van óvást benyújtani , és egyaránt fellebbezni a BT döntése ellene ,továbbá kérhetik az eset újra vizsgálását.
A BT köteles a futam utáni hét 4. napjáig megvizsgálni az óvásokat!


10. Restart:
A restartra lehetőség van a futamot rendező liga vezetőnek újraindítani az első körben egyszer.  
A felvezető kör alatt ha egy versenyzőt ledob a szerver, akkor van lehetőség több futam újraindításra is
, ebben az esetben a ledobott játékos már csak a mezőny végéről vághat neki a futamnak függetlenül attól , hogy mi volt a probléma oka.


11. Boxutca:
A box utcában előzni tilos
Fehér vonal átlépése box-ból való távozás és boxba látogatás esetén büntetést von maga után.
A boxutcában csak a gyors sávra kijelölt helyen lehet haladni.
Minden versenyzőnek kötelező az összes edzésen és futamon betartani ezen szabályokat.


12. Warmup:
A bemelegítő edzésen a mért kör teljesítése tilos , megszegéséért a rajtrács végére soroljuk a vétkest.


13. Időmérő:
Az időmérős beállítások mindig az aktuális bajnokságtól függnek (Edzés hossza , maximum kör , stb.)
Rotax Max CUP:
-Időmérő hossza: 10 perc
-Maximum kör: 10
Az edzésen teljesíteni kell a 107%-os szabályt , mely az aktuális etap legjobbjától függ.


14. Futam:
A Futam beállítások mindig az aktuális bajnokságtól függnek (Verseny hossza , rajtolás stb.)
Rotax Max CUP:
-1. Futam , 2. Futam
-Futam Hossza: 10 perc
-Rajt: Álló rajt
  • Felvezető kör:
 Minden bajnokságban , kivétel nélkül van felvezető kör , ahol előzni tilos kivéve ha az előzőtt versenyző kicsuszott.
  A hibázó versenyzőt be kell várni és vissza kell adni a pozícióját.
  • Rajt:
 Fokozott figyelmet kell szentelni a rajt eseményeire , mivel ott tröténhet a legtöbb baleset , valamint az utána lévő első kanyarban.
 Figyelni kell a beragadó pilótákra , a ráfutásos balesetek elkerülése végett.
  • Célbaérés:
 Tilos a célba érés után a cél vonalat átlépve megállni és baromkod-ni , neki menni a másiknak és tömeges b..szást csinálni.
 A helyes eljárás ekkor az első szektor végéig elmenni majd figyelmesen félreállva ki ESC-el kilépni , VAGY teljes levezető kört teljesíteni.
Továbbá ide tartozik a szabályzat 2-es pontja is!


15. Futamra való büntetés lehet
  • Rajt büntetés
  • Idő büntetés
  • Kizárás
esettől függően.


16. Pályalevágás/szélesítés/szabálytalan előnyszerzés/Menetiránnyal szembeni haladás:
  • Lökés:
Egy „lökés“ azt jelenti, ha a 2-es autó az 1-es autó mellett található (pl. Egy előzési
kísérletet indít a 2-es autó), anélkül, hogy arra elég hely legyen a pályán a rázókővel
együtt. Ebben az esetben teljesen mindegy, hogy a 2-es autó teljesen vagy csak félig
volt az 1-es autó mellett.
Az előny szerzés lehet (vagy/vagy):
- 2-es autó egy pozíciót nyer ezzel az 1-es autó egy pozíciót veszít.
- 1-es autó több helyet veszít vagy kiesik a versenyből
- 1-es autó technikai sérülést szenved ami miatt több helyet veszít vagy kiesik a
versenyből az elkövetkező körökben.
Pozició visszadása: Nem jár büntetéssel


  • Kiszorítás:
Egy „kiszorítás“ abban a helyzetben áll fent, ha az 1-es autó ok nélkül irányt vált úgy,
hogy a 2-es autó haladási ívébe kerül olyan helyzetben hogy a 2-es autó már nem
tud irányt váltani. Ebben az esetben a 2-es autónak részlegesen vagy teljesen el kell
hagynia a pályat és az ívet amit használt. Ebben az esetben lényegtelen, hogy a két
autó összeért vagy sem. Követelmény, hogy ebben az esetben a 2-es autó minimum
1/3 részben az 1-es autó mellett haladt (az első tengely a másiknak a hátsó tengelyénél található).
Az előny szerzés lehet (vagy/vagy):
- 1-es autó egy pozíciót nyer ezzel a 2-es autó egy pozíciót veszít.
- 2-es autó több helyet veszít vagy kiesik a versenyből
Nincs előnyszerzés: Figyelmeztetés
Egy hely előnyszerzés: + 10 másodperces időbüntetés.
  • Hátulról ütközés:
Egy „lökés“ abban az esetben áll fent,
amikor az első 1-es autót a hátsó 2-es autó meglöki.
Ebben az esetben teljesen mindegy hogy a lökés milyen okból vagy milyen intenzitással történik.
Előnyszerzés ennek a lökésnek csak az eredménye nem maga a lökés manővere.
Az előnyszerzés lehet (vagy/vagy):
- 2-es autó egy pozíciót nyer ezzel a 1-es autó egy pozíciót veszít.
- 1-es autó több helyet veszít vagy kiesik a versenyből
- 1-es autó technikai sérülést szenved ami miatt több helyet veszít vagy kiesik a versenyből az elkövetkező körökben.
Nincs előnyszerzés: figyelmeztetés
Egy hely előnyszerzés: 10 másodperces büntetés.
Több hely vesztés vagy kiesés: + 20 vagy esettől függően több másodperces időbüntetés
  • Levágás:
A levágás abban az esetben áll fent,
ha a 2-es autó egyértelműen elhagyja a pályát és egy másik ponton tér arra vissza.
Különbséget jelent ennek elbírálásában, hogy ezt a levágást szándékosan vagy nem szándékosan tette.
Az előnyszerzés lehet (vagy/vagy):
- A 2-es autó pozíció vagy időelőnyhöz jutott amit az adott körben nem enged vissza.
- Az 1-es autó vagy egy másik a 2-es autó a pályatestre visszatérése közben összeér vagy sérül.
- Az 1-es autó vagy egy másik a 2-es autó a pályatestre visszatérése közben pozíciót veszít vagy kiesik a versenyből.
Nincs következmény: Figyelmeztetés
Előnyszerzés: minimum 10 másodperces büntetés vagy akár kizárás.
  • Blokkolás:
A „blokkolás“ abban az esetben áll fent ha az 1-es autó egy egyenes szakaszon
minimum kétszer változtat az irányt legalább egy autó szélességben. Ebben az
esetben teljesen mindegy, hogy a 2-es autó milyen távol volt az 1-es autótól, tehát
tudott volna előzést végre hajtani vagy sem.
Az előnyszerzés lehet (vagy/vagy):
- Az 1-es autó többször mint egy alkalom követi ezt a manővert el egy verseny
folyamán.
A Büntetés:+10 másodperc vagy több másdoperc időbüntetés


Ezen dolgokat ha valakinél látni véli bármelyik versenyző jelenteni kell , akár óvásban vagy személyesen (facebook) az adminoknak.
Pl.: Y versenyző levágja a pályát és előnyt szerez vele ,akkor a mögötte lévő X versenyzőnek a futam után ezt jelenteni kell.


17. Védekezés:
  • Cikázás , Pályáról való leszorítás büntetést von maga után.


18. Eltiltás:


Eltiltást      (Az eltiltás időtartalma változó:  1 naptól  egészen 6 hónapig terjedhet.)
- azon versenyzők kaphatnak , akik  futamból eredően ezt a büntetést kapják.
- azon versenyzők kaphatnak , akik  az adott bajnokságon belül kettőnél több futamot hagynak ki , távollétük jelzése nélkül.


Azonnali örökös eltiltás jár
  • Cheat program használatáért


19. Pontozás:
A liga bajnoki pontozása eltérő , és bajnokságoktól függ.
A mindenkori bajnokságokon belül kiírt kupák (Rookie/Keyboard Kupa) értékelésére a 10-8-6-5-4-2-1 -es pontrendszert használjuk.
A Csapat pontverseny pontozásába ,egy csapat 2 versenyzőjének a futamon szerzett pontjaik összege határozza meg.


(AKTUÁLIS - Rotax CUP:)
Összetett Pontozás:

Időmérő: 1 pont
01. hely: 35 pont
02. hely: 31 pont
03. hely: 28 pont
04. hely: 25 pont
05. hely: 22 pont
06. hely: 20 pont
07. hely: 19 pont
08. hely: 17 pont
09. hely: 16 pont
10. hely: 15 pont
11. hely: 14 pont
12. hely: 13 pont
13. hely: 12 pont
14. hely: 11 pont
15. hely: 10 pont
16. hely:   9 pont
17. hely:   8 pont
18. hely:   7 pont
19. hely:   6 pont
20. hely:   5 pont
21. hely:   4 pont
22. hely:   3 pont
23. hely:   2 pont

24. hely:   1 pont


(Szigorítás: A kiesők nem kapnak pontot , kivétel akik a futam 75%-át teljesítik.)

20. Grand Finals Szabályzat:
(Rotax Max Cup kiegészítő szabály , ha nem ez a bajnokság fut hagyd figyelmen kívül.)

2 Időmérő:
-10 Perc
- Max 10 kör

3 Verseny:
- Futamidő 10 perc

Az időmérő és az első két futam az eddig megszokott formában zajlik le , a 2. időmérő után már nem 1 hanem 2 pontot kap az aki megszerzi az első helyet. A 3. versenyen a 2. időmérő alapján dől el a sorrend , ezen a futam már nem a megszokott pontozás lesz.

Szezonzáró 3. futam pontozása:

01. hely: 51 pont
02. hely: 46 pont
03. hely: 42 pont
04. hely: 38 pont
05. hely: 33 pont
06. hely: 30 pont
07. hely: 29 pont
08. hely: 26 pont
09. hely: 24 pont
10. hely: 23 pont
11. hely: 21 pont
12. hely: 20 pont
13. hely: 18 pont
14. hely: 16 pont
15. hely: 15 pont
16. hely: 14 pont
17. hely: 12 pont
18. hely: 11 pont
19. hely:  9 pont
20. hely:  8 pont
21. hely:  6 pont
22. hely:  5 pont
23. hely:  3 pont

24. hely:  2 pont



BSRL Adminok:


Szabó Krisztián (Tulajdonos)

Mogyorósi Dániel